To Στίγμα: Κυνηγώντας ανύπαρκτα έσοδα !!! |
Ένας από τους τρόπους να μπει ρευστότητα στα χέρια της αγοράς και του μέσου πολίτη, είναι να μην του αφαιρεθεί η όποια ρευστότητα έχει σήμερα στα χέρια του εξαρχής. Είναι καλύτερα να αφεθεί αυτή η ρευστότητα στη θέση της (στην αγορά ή στους πολίτες), παρά να την πάρει η κυβέρνηση και μετά να αποφασίσει που θα την δώσει ή τι θα την κάνει.
Πέραν του ότι η αγορά ξέρει πολύ καλύτερα πως να διαχειριστεί αυτή τη ρευστότητα, ελάχιστοι πλέον έχουν εμπιστοσύνη στην όποια ελληνική κυβέρνηση να αποφασίσει πως θα την διαχειριστεί.
Ίσως ο καλύτερος τρόπος για να δοθεί μια τονωτική ένεση ρευστότητας στην οικονομία, είναι να μειωθούν κατακόρυφα οι φόροι των καυσίμων. Επειδή το κόστος των καυσίμων επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, μειώνοντας το συνολικό κόστος των καυσίμων, αυτομάτως θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. Υπέρογκοι φόροι που δεν μπορεί να εισπραχτούν δεν έχει νόημα να επιβληθούν. Δεν θέλω να σας υπενθυμίσω πόσες φορές σας έχω πει ότι καθώς αυξάνονται οι φόροι, η φορολογία που θα εισπραχθεί εκ μέρους του κράτους θα είναι φθίνουσα.
Το ίδιο ισχύει στην φορολογία των καυσίμων. Αύξησαν την φορολογία στα καύσιμα και πάρα πολλοί παρέδωσαν πινακίδες. Οι περισσότεροι φέτος δεν έβαλαν πετρέλαιο (τουλάχιστον -70% σε σχέση με πέρσι) και το χειρότερο, όλοι καίνε ξύλα ή pellet και έχει βρομίσει η Αθήνα (υποθέτω και άλλα μέρη της Ελλάδος).
Άρα πέραν του ότι η αύξηση της φορολογίας δεν απέφερε αυξημένα έσοδα, έχουμε και την περιβαλλοντολογική ζημία που έχει γίνει και τα προβλήματα υγείας από αυτό το βραδινό νέφος.
Μειώνοντας την φορολογία στα καύσιμα θα αυξήσει την εσωτερική μετακίνηση και άρα ο συνολικός τζίρος στην οικονομία από αυτές τις μεταφορές. Με λίγα λόγια, η μείωση φορολογικών συντελεστών στα καύσιμα θα έχει πολλαπλασιαστικό όφελος για την οικονομία στο σύνολο.
Επίσης θα βάλει λεφτά στα χέρια του κόσμου, διότι θα έχει περισσότερα να ξοδέψει, αντί να τα δίνει στο κράτος. Περισσότερα λεφτά στα χέρια του κόσμου σημαίνει περισσότερη κατανάλωση κάπου αλλού.
Ίσως ένας από τους πιο έξυπνους τρόπους να γίνει αυτό είναι μηδενίζοντας τον φόρο στο υγραέριο. Το υγραέριο (LPG), είναι ένα προϊόν που το παράγουμε στην Ελλάδα καθώς είναι παραπροϊόν διύλισης πετρελαίου. Έχουμε τόσο μεγάλη παραγωγή, που φτάνει για τις τοπικές ανάγκες και κάνουμε και εξαγωγές.
Αντί η κυβέρνηση να αυξήσει τους φόρους στο υγραέριο όπως έκανε πρόσφατα, θα έπρεπε να τους μειώσει ώστε το υγραέριο να μην πωλείται πάνω από 50 cents, αντί κοντά στο ευρώ που είναι σήμερα.
Ο κλάδος του υγραερίου θα έπαιρνε φωτιά, οι μετακινήσεις (είτε αναψυχής είτε για μεταφορά αγαθών) θα ήταν πιο φτηνές και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία θα ήταν τόσα πολλά, που τα έσοδα που θα είχε το κράτος από την αύξηση του τζίρου στην οικονομία συνολικά θα ήταν πολλαπλά από τον όποιο φόρο θέλει να εισπράξει από το υγραέριο... που έτσι και αλλιώς δεν θα εισπράξει.
Επίσης, ο κόσμος σήμερα κρυώνει διότι δεν μπορεί να αγοράσει πετρέλαιο. Δηλαδή αν μπορούσε να πάρει μια μπουκάλα υγραερίου να ζεσταθεί θα έχανε το κράτος λεφτά; Έλεος!!
Η κατάληξη είναι ότι ο καλύτερος τρόπος να ενισχυθεί η αγορά με ρευστότατα, είναι να μην αφαιρεθεί αυτή η ρευστότητα από την αγορά εξαρχής. Βάζοντας στην άκρη όλα τα άλλα, ένας από τους καλύτερους τρόπους να γίνει αυτό είναι μέσω της μείωσης της φορολογίας των καυσίμων.
Όχι μόνο θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, αλλά τα πολλαπλασιαστικά οφέλη θα είναι πάρα πολλά. Άρα θα υπάρξει αναπτυξιακή ορμή, χωρίς ουσιαστικό κόστος.
Ιδίως όσον αφορά το υγραέριο, η μείωση θα είχε ακόμα πιο πολλά οφέλη, καθώς είναι ένα εγχώριο παραγόμενο προϊόν, που αν μειωθεί η φορολογία αρκετά, θα ενισχύσει πολλαπλά την ρευστότητα στα χέρια του κόσμου, θα κάνει πολύ πιο φτηνές τις μεταφορές και πάνω από όλα, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας στον κλάδο, σε μια εποχή όπου οι νέες θέσεις εργασίας είναι τρομερά δύσκολες να δημιουργηθούν.
Πηγή:http://www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου