Tου Κώστα Στούπα
Το Στίγμα: Ριζοσπάστης ή ... ορθή επανάληψη ; |
Ο εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα των
500 ευρώ πλέον που χρησιμοποιεί κάθε μέρα το Μετρό για να πάει στη
δουλειά του πληρώνει 3,6 ευρώ επί 25 ίσον 90 ευρώ το μήνα. Ήτοι, το
σχεδόν το 20% του μισθού του. Ο τελευταίος «τροχός» που εργάζεται στο Μετρό ή την ΑΜΕΛ ΑΕ, όπως
ονομάζεται επίσημα η εταιρεία, απολαμβάνει τριπλάσιο και τετραπλάσιο
μισθό. Το πελατειακό κράτος ανταμείβει καλύτερα κάποιον ανειδίκευτο ή οδηγό
συρμού από ένα πιλότο της πολεμικής αεροπορίας, ένα στρατηγό ή ένα
λέκτορα του πανεπιστημίου. Όσο συμβαίνει αυτό η έξοδος από τη χρεοκοπία
θα έχει μόνο λογιστική υπόσταση. Θα γίνεται δηλ. μέσω της συρρίκνωσης
και της αύξησης της φτώχιας.Ποιος έδωσε το δικαίωμα στις σκληρές πελατειακές συντεχνίες και το παρακράτος τους να ασελγούν επί της κοινωνίας;
Αυτό που συμβαίνει είναι ληστεία σε βάρος της κοινωνίας και βιασμός της
ομαλής οικονομικής και κοινωνικής ζωής μέσω μιας αυθαίρετης και
παράνομης απεργίας. Είναι οι συνέπειες της νίκης του Κολλά και του
Σταμούλου επί της κοινωνίας με προπέτασμα καπνού τις δημόσιες φθηνές
συγκοινωνίες.
Η ληστεία σε βάρος της κοινωνίας στην περίπτωση του Μετρό όμως είναι πολύπλευρη. Επίκεντρο όλης της διαδικασίας το πελατειακό κράτος. Ορίστε, ορισμένες πτυχές της:
α) Η ληστεία της κοινωνίας με την επιχείρηση Μετρό Αθηνών έγινε προφανώς μια φορά με την πιθανή υπερκοστολόγηση του έργου που εξασφάλισαν με τον τρόπο που δούλευαν κατασκευαστικές και πολιτικοί που ανέθεταν τα έργα. Στον κάθε Έλληνα αναλογεί ένα μέρος του δημόσιου χρέους, μέρος του οποίου απαρτίζεται και από το κόστος κατασκευής του Μετρό. Πόσο μας στοιχίζει κάθε διαδρομή με το Μετρό πάνω από το κόστος εισιτηρίου τελικά;
β) Η ληστεία έγινε άλλη μια φορά με τα κριτήρια πρόσληψης όσων εργάζονται εκεί, οι οποίοι όπως είναι φυσικό και είθισται σε όλο τον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα είναι υπεράριθμοι. Ο επιθεωρητής δημόσια διοίκησης έχει ελέγξει την ΑΜΕΛ και έχει εντοπίσει σωρεία καταχραστικών παρατυπιών. Με απλά λόγια στην ΑΜΕΛ όπως σε όλο το δημόσιο οι προσλήψεις έγιναν με πελατειακά κριτήρια.
γ) Η διατήρηση υψηλών μισθών βάσει συλλογικών συμβάσεων που παραχωρούσαν οι υπουργοί στους πελάτες τους με ορίζοντα τις επόμενες εκλογές και όχι την επερχομένη χρεοκοπία ή το περί δικαίου αίσθημα της κοινωνίας. Επί της ουσίας παράτυπες προσλήψεις σημαίνει πως η επιχείρηση και τα συμφέροντα του ελληνικού λαού καταπατούνται.
Θέλετε μια γεύση για το πώς επελέγησαν οι εργαζόμενοι στο Μετρό με βάση τα στοιχεία που εντόπισε ο επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης;
Ιδού μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
-" Ο ΒΚ έχει δώσει συνέντευξη στις 06.05.2009, δηλ. επτά ηµέρες µετά την πρόσληψή του.
- Η ΖΓ κατάγεται από την Κοµοτηνή και εργαζόταν ως συμβασιούχος στο ΥΠΑΝ
- Ο ?Κ είναι κάτοικος Κοµοτηνής, επιθυµεί να σταδιοδροµήσει στον Τοµέα της Τεχνολογίας Τροφίµων, δεν έχει καµία εργασιακή εµπειρία και προσλαµβάνεται ως υπεύθυνος σταθµών.
- Η ΑΛ, 22 ετών, χωρίς καµία επαγγελµατική εµπειρία προσλαµβάνεται ως οδηγός συρµών.
- Ο ΚΒ, Χηµικός Μηχανικός του ΕΜΠ προσλαµβάνεται ως πωλητής Εισιτηρίων.
- Η ΒΝ, 22 ετών, φοιτήτρια ΑΕΙ, χωρίς καµία εργασιακή εµπειρία προσλαµβάνεται ως υπεύθυνη σταθµού.
- Οι ΙΓ και ΧΡ εργάζονταν µέχρι την πρόσληψή τους ως συµβασιούχοι σε δηµόσιες υπηρεσίες.
- Ο ΘΖ και ΑΠ έδωσαν συνέντευξη στις 14.05.2009, δηλ. πέντε ηµέρες µετά την πρόσληψή τους.
- Ο ΘΖ είναι κάτοικος Λάρισας και χωρίς καµία επαγγελµατική εµπειρία, προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθµού.
- Ο ?Β είναι κάτοικος Λάρισας και µολονότι έχει αρνητική αξιολόγηση προσλαµβάνεται ως πωλητής εισιτηρίων.
- Ο ΣΚ, γυµναστής, Ειδικός Συνεργάτης του Γ.Γ. Απασχόλησης.
- Η ΑΑ κατάγεται από την Κοµοτηνή και εργαζόταν ως συµβασιούχος στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίµων.
- Η ΒΚ προσελήφθη ως πωλητής εισιτηρίων και το βιογραφικό της απεστάλη από τον αρ. τηλεοµοιοτυπίας (2106458546) τους τέως ΥΠΕΧΩΔΕ.
- Ο ΤΑ είναι κάτοικος Κοµοτηνής και η ΚΧ έχει καταγωγή από την Κοµοτηνή (βάσει ιδιόγραφης σηµείωσης στο βιογραφικό της)".
Ποιος "αστέρας" της πελατειακής πολιτικής είναι από την Κομοτηνή;
Όποιος νομίζει πως η σύνθεση των εργαζομένων στο Μετρό αποτελεί εξαίρεση, πλανάται. Οι πελάτες κυριαρχούν παντού. Η πελατειακή τους ιδιότητα στο παρασιτικό πολιτικό σύστημα έχει αμβλύνει κάθε προσπάθεια για βελτίωση δεξιοτήτων, για μόρφωση, για επιθυμία, για εργασία.
Οι κοινωνίες προκόβουν ή καταποντίζονται ανάλογα με τα κίνητρα και τις τιμωρίες που προάγουν. Αν δίνουν κίνητρα για παρασιτισμό και δεν τιμωρούν την αυθαιρεσία, σίγουρα δεν κινούνται στη σωστή κατεύθυνση.
Είναι δύσκολο για το πολιτικό σύστημα αυτούς που διόριζε χθες να τους απολύσει σήμερα ως παρατύπως προσληφθέντες και δολίως ζημιόσαντες το δημόσιο ταμείο και την κοινωνία. Αν δεν το κάνει όμως τα αίτια της χρεοκοπίας θα παραμένουν μετέωρα και η κοινωνία θα συνεχίζει να βυθίζεται.
Η αυθαιρεσία των πελατών που έχουν καταπατήσει το Μετρό αποτελεί μια ευκαιρία ο πρωθυπουργός να αποδείξει πως επιδιώκει να αλλάξει τη χώρα. Οι παρατυπίες στις προσλήψεις των περισσότερων αποτελεί επαρκή αιτία για να απολύσει τους υπεράριθμους και να αντικαταστήσει τους ανεπαρκείς.
Πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου