ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 2011
«Το Γάλα»
του Βασίλη Κατσικονούρη με την Αννα Βαγενά στο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
Τρίτη 9 Αυγούστου 2011, 9 μ.μ.
Μια από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις των τελευταίων χρόνων «Το γάλα» του Βασίλη Κατσικονούρη με το θίασο της Άννας Βαγενά, παίζεται για τέταρτο συνεχή χρόνο.
«Το γάλα» είναι η ιστορία μιας μητέρας μετανάστριας από την πρώην Σοβιετική Ένωση, με δύο γιούς, ο ένας εκ των οποίων πάσχει από σχιζοφρένεια, οι οποίοι προσπαθούν να προσαρμοσθούν και να επιβιώσουν στην Ελλάδα.
Η απόγνωση της μάνας και ο ψυχικός ....>>>
σπαραγμός της για την ασθένεια του μικρού της γιού, παράλληλα με το φόβο, που προέρχεται από τον κοινωνικό ρατσισμό του περιβάλλοντός της, παρουσιάζονται με σπαρακτικό τρόπο.Η βία διαδέχεται και εναλλάσσεται με την τρυφερότητα, η ένταση με τη γαλήνη, η απελπισία με την ελπίδα, το όνειρο με τον εφιάλτη, η πραγματικότητα με την ψευδαίσθηση, και αντιστρόφως.
Μια συγκλονιστική ιστορία – μαρτυρία, με εξαιρετικές συγκρούσεις, μοναδικές κορυφώσεις, ταυτόχρονα γεμάτο ελπίδα, που κάνουν το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη ίσως το σπουδαιότερο νεοελληνικό έργο των τελευταίων χρόνων.
Το έργο, παίχτηκε για τρεις συνεχείς χρονιές, με τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλες σχεδόν πόλεις της Ελλάδας. Το έχουν παρακολουθήσει πάνω από 100.000 θεατές.
Επίσης η παράσταση ήταν υποψήφια για πέντε θεατρικά βραβεία κοινού του περιοδικού «Αθηνόραμα», (περίοδος 2007-2008) και απέσπασε βραβείο καλύτερης παράστασης και καλύτερης γυναικείας ερμηνείας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Σκηνογραφία: Γιάννης Βάμβουρας (πάνω σε μια ιδέα της Άννας Βαγενά)
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική επιμέλεια: Άννα Βαγενά
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Πολιτοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Μάνα: Άννα Βαγενά.
Λευτέρης: Δημήτρης Πατσής,
Αντώνης: Βασίλης Παλαιολόγος.
Νατάσα: Ηλιάνα Αραβή.
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 20 Ευρώ
Μαθητικά - Φοιτητικά-Συνταξιούχων και Ανέργων ΟΕΑΔ 15 Ευρώ
Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ και ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ
Εισιτήρια προπωλούνται στο Δημοτικό Ραδιόφωνο στο ισόγειο του Δημαρχείου.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
«…Η Άννα Βαγενά, ως σκηνοθέτης, σεβάστηκε με ιερή ευλάβεια τη δημιουργία του Βασίλη Κατσικονούρη κι έστησε ένα σκηνικό με φαντασία, απλότητα και λειτουργικότητα, που παραπέμπει στο χθες και στο σήμερα με άμεσο και κατανοητό τρόπο, ενώ παράλληλα δημιουργεί υποβλητική ατμόσφαιρα και έντονα συναισθήματα. Στη συνέχεια, καθοδήγησε τους ηθοποιούς της σε μονοπάτια ερμηνείας, όπου ο ρεαλισμός εναλλάσσεται με τον λυρισμό και η τρυφερότητα της ψυχής με την σκληράδα των λόγων, εξοστρακίζοντας από πάνω τους τις υποκριτικές ακρότητες, που συνήθως προδίδουν την τελική προσπάθεια. Η ίδια η Άννα Βαγενά, στο ρόλο της μάνας, είναι συγκλονιστική και σε κάποια σημεία –όπου ο ρόλος το απαιτεί- σπαρακτική. Σκληρή στις στιγμές του πόνου, ανθρώπινη στις στιγμές της ισορροπίστριας, υπερβατική στις στιγμές Της Μάνας. Μια μοναδική ερμηνεία….» Αχιλλέας Τραγούδας, «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» 20/10/2001
«….σημαντικότατο νέο απόκτημα της δραματουργίας μας, Το γάλα, του Βασίλη Κατσικονούρη…» Κώστας Γεωργουσόπουλος, «ΤΑ ΝΕΑ»
«…Συγκλονιστικό έργο – που μιλώντας για την τραγωδία του μετανάστη υποβάλλει επίμονα το φόντο, τον καμβά, δηλαδή τη γύρω του κοινωνία…» Βασίλης Αγγελικόπουλος, «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»
«…Ο Βασίλης Κατσικονούρης με “Το Γάλα”, έγραψε το καλύτερό του έργο… Έχει μια τραχύτητα, μια “κυνικότητα” που ταιριάζει στο θέμα του, είναι γραμμένο με μέτρο και αίσθηση της οικονομίας, έχει ποιητικά “πετάγματα” και ο συγγραφέας τρέφει μια τσεχοφική αγάπη για τα πρόσωπά του που τα αποδέχεται όπως είναι…» Γιώργος Σαρηγιάννης, «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», «ΤΑ ΝΕΑ»
«…Περίεργο, πολύ περίεργο το έργο του Κατσικονούρη. Σκληρό και την ίδια στιγμή τρυφερό. Απελπισμένο και συγχρόνως γεμάτο ελπίδες…» Μηνάς Χρηστίδης, «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»
«…Το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη είναι απ’ τα πληρέστερα που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια και διαθέτει δυνατούς διαλόγους, πυκνή ροή, εξαιρετικές συγκρούσεις και μοναδικές κορυφώσεις…» Βασίλης Μπουζιώτης, «ΕΘΝΟΣ»
«…Οι λαϊκοί του διάλογοι, ο ψυχισμός των ηρώων του και οι κοινωνικά αναγνωρίσιμες καταστάσεις του θαρρείς κι είναι όλα εμπειρικά βιωμένα. Όταν λοιπόν το υλικό του φτάνει πια στο χαρτί, ρέει αβίαστα, από ψυχής, απαλλαγμένο από τεχνικές και συγγραφικά κόλπα…» Ιλειάνα Δημάδη, «ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου