Την ψήφιση τροπολογίας με την οποία προβλέπονται αυστηρότατες ποινές που φτάνουν έως και την οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας πρατηρίων, προωθεί το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών από τη χρήση παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων.
Το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις με τους οδηγούς άλλα να πληρώνουν, και άλλα να παίρνουνσε πολλά πρατήρια καυσίμων που «πειράζουν» τις αντλίες για να παραδίδουν λιγότερα από όσα παραγγέλθηκαν…
Το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις με τους οδηγούς άλλα να πληρώνουν, και άλλα να παίρνουνσε πολλά πρατήρια καυσίμων που «πειράζουν» τις αντλίες για να παραδίδουν λιγότερα από όσα παραγγέλθηκαν…
Η καταγγελία ήρθε και από την ίδια την Πανελλήνια Οµοσπονδία Πρατηριούχων Εµπόρων Καυσίµων, η οποία μιλάει για διάφορα κυκλώματα που λυμαίνονται τον χώρο τοποθετώντας στις αντλίες ψηφιακά συστήματα που αποδίδουν λιγότερη ποσότητα από αυτήν που έχει παραγγελθεί, σε ποσοστό έως και 5%.
Το αρµόδιο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχει εντοπίσει δεκάδες πρατήρια με «πειραγμένες» αντλίες, στα οποία ελλείψει νομικού πλαισίου, το μόνο που γίνεται είναι να σφραγίζεται ο παράνομος μηχανισμός, δηλαδή να κλείνει η αντλία.
Κωλύματα υπάρχουν και με το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών το οποίο αναμένεται ότι θα αντιμετωπίσει όλα αυτά τα φαινόμενα. Ωστόσο, ενώ το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχει υπογράψει την υπουργική απόφαση για την εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος στα πρατήρια, που θεωρείται ότι διασφαλίζει «τι μπαίνει και τι βγαίνει», το θέμα «κολλάει» εδώ και μήνες στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Με σημερινή ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος τάσσεται υπέρ των ελέγχων για τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων και την πάταξη οποιασδήποτε προσπάθειας εξαπάτησης των καταναλωτών.
"Η ανακοίνωση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη δίωξη ορισμένων βενζινοπωλών που εξαπατούσαν και έκλεβαν τους καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικών μηχανισμών καταδολίευσης αντλιών υγρών καυσίμων, μας βρίσκει σύμφωνους και πραγματοποιήθηκε μετά από συνεχείς οχλήσεις της ΟΒΕ", αναφέρει η Ομοσπονδία. Προσθέτει ακόμη ότι έχει επανειλημμένα επισημάνει προς το υπουργείο, ότι ορισμένα πρατήρια που παρουσιάζουν ύποπτα χαμηλές τιμές, κάτω του επιχειρηματικού κόστους, χρήζουν ελέγχων.
"Καταδικάζουμε αυτούς τους ελάχιστους που χρησιμοποιούν μεθόδους κλοπής των καταναλωτών και εξόντωσης των νομίμων συναδέλφων μας, δυσφημώντας ταυτόχρονα τον κλάδο. Σε μια περίοδο κρίσης που έκλεισαν ήδη 1.000 πρατήρια και αναμένεται να κλείσουν άλλα 1.000 το 2011, ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των βενζινοπωλών ισούται με έγκλημα", τονίζει η Ομοσπονδία.
Η ΟΒΕ υπογραμμίζει ακόμη ότι ο πλήρης έλεγχος όλων αυτών των φαινόμενων, μαζί και της λαθρεμπορίας και του παρεμπορίου, είναι δυνατόν να γίνει μόνο με την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων, από το διυλιστήριο μέχρι το πρατήριο, σε συνδυασμό με μέτρα ηλεκτρονικού ελέγχου διακίνησης των φορτίων, καθώς και με τη λειτουργία του αδρανούντος συστήματος "Ποσειδών" για τον έλεγχο του ναυτιλιακού καυσίμου.
Η ΟΒΕ εκτιμά εξάλλου ότι η ανάδειξη του θέματος από την άλλη ομοσπονδία του κλάδου (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, ΠΟΠΕΚ) "σε μια στιγμή που δρομολογείται από το υπουργείο η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων, μας βάζει σε υποψία ότι στη πράξη γίνεται προσπάθεια να διεμβολισθεί αυτή η προσπάθεια, να παραπλανηθεί ο καταναλωτής και το όλο θέμα να εξαντλείται στη περιπτωσιακή καταγγελία".
Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πολλοί πρατηριούχοι προσπαθούν να βγάλουν τα σπασμένα της πτώσης της κατανάλωσης που προσεγγίζει το 20% σε σχέση με πέρσι. Αρκετοί έχουν φτάσει να χρεώνουν την αμόλυβδη μέχρι και 1,80 το λίτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης ακόμα και πάνω από 80 λεπτά το λίτρο, τη στιγμή που ναι μεν έχουν αυξηθεί οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, αλλά σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούνται τέτοιες αυξήσεις.
Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πολλοί πρατηριούχοι προσπαθούν να βγάλουν τα σπασμένα της πτώσης της κατανάλωσης που προσεγγίζει το 20% σε σχέση με πέρσι. Αρκετοί έχουν φτάσει να χρεώνουν την αμόλυβδη μέχρι και 1,80 το λίτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης ακόμα και πάνω από 80 λεπτά το λίτρο, τη στιγμή που ναι μεν έχουν αυξηθεί οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, αλλά σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούνται τέτοιες αυξήσεις.
ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου