Ελεύθερος χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο αφέθηκε χθες μετά την απολογία του στον ανακριτή ο εν αργία τελών περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ψωμιάδης για την υπόθεση των υπερβάσεων στις συμβάσεις που υπέγραψε η νομαρχία για τα σχολικά δρομολόγια των σχολικών ετών 2004-05 και 2005-06.
Ελεύθεροι χωρίς όρους αφέθηκαν επίσης ο πρώην αντινομάρχης Γιώργος Τσαμασλής, ο εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ και οι δύο εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων.
Οι κ. Ψωμιάδης και Τσαμασλής κατηγορούνται...
για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος του δημοσίου, ενώ οι συγκατηγορούμενοί τους για ηθική αυτουργία στο αδίκημα. Ολοι τους προσκόμισαν στον τρίτο ειδικό ανακριτή Κώστα Αλεξίου τις σχετικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τις οποίες εγκρίθηκαν οι σχετικές συμβάσεις, όπως και απόφαση του Αρείου Πάγου για τη νομαρχία της Αιτωλοακαρνανίας, με την οποία απαλλάσσεται ο νομάρχης, καθώς εκτιμήθηκε ότι δεν παρανόμησε. Αλλωστε οι συγκεκριμένες συμβάσεις είχαν καλυφτεί με σχετικό νόμο του τότε υπουργού Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος τις χαρακτήρισε νόμιμες.
“Το ζήτημα αυτό έχει κριθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και από τον Αρειο Πάγο, ενώ οι αποφάσεις είναι εγκεκριμένες από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αλλωστε εγώ προσωπικά δεν πήρα καμία απόφαση, ούτε διαπραγμάτευση έκανα, όλα έγιναν από τη νομαρχιακή επιτροπή”, τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Ψωμιάδης που παρέδωσε στον ανακριτή απολογητικό υπόμνημα με τους ισχυρισμούς του.
Οσον αφορά την ουσία της υπόθεσης, σχετικά με τις συμβάσεις, τονίστηκε από τους κατηγορούμενους ότι οι απευθείας αναθέσεις για τα σχολικά δρομολόγια έγιναν επειδή με τους διαγωνισμούς καθυστέρησαν οι διαδικασίες, με κίνδυνο οι μαθητές να μείνουν χωρίς λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους. Ισχυρίστηκαν μάλιστα πως ακόμη και σήμερα ακολουθείται το ίδιο σύστημα σε όλη την Ελλάδα.
Η υπόθεση των σχολικών λεωφορείων άρχισε να ερευνάται από τις εισαγγελικές αρχές τον Σεπτέμβριο του 2006, ύστερα από μήνυση που υποβλήθηκε. Ακολούθησε προκαταρκτική εξέταση και εκδόθηκε πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με αυτό, σε τρεις σχολικές περιόδους από το 2004 έως το 2006 παρατηρήθηκαν μεγάλες οικονομικές υπερβάσεις στις συμβάσεις σχολικών δρομολογίων που υπογράφηκαν τόσο με ιδιωτικό τουριστικό γραφείο όσο και με το ΚΤΕΛ σε ποσό που φτάνει τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Στο ίδιο πόρισμα τονίζεται ότι χρηματοδοτήθηκαν δρομολόγια μαθητών παρότι ήταν μέσα στην αστική περιοχή και οι μαθητές πρέπει να μετακινούνται με δική τους δαπάνη μειωμένη στο μισό.
Ελεύθεροι χωρίς όρους αφέθηκαν επίσης ο πρώην αντινομάρχης Γιώργος Τσαμασλής, ο εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ και οι δύο εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων.
Οι κ. Ψωμιάδης και Τσαμασλής κατηγορούνται...
για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος του δημοσίου, ενώ οι συγκατηγορούμενοί τους για ηθική αυτουργία στο αδίκημα. Ολοι τους προσκόμισαν στον τρίτο ειδικό ανακριτή Κώστα Αλεξίου τις σχετικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τις οποίες εγκρίθηκαν οι σχετικές συμβάσεις, όπως και απόφαση του Αρείου Πάγου για τη νομαρχία της Αιτωλοακαρνανίας, με την οποία απαλλάσσεται ο νομάρχης, καθώς εκτιμήθηκε ότι δεν παρανόμησε. Αλλωστε οι συγκεκριμένες συμβάσεις είχαν καλυφτεί με σχετικό νόμο του τότε υπουργού Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος τις χαρακτήρισε νόμιμες.
“Το ζήτημα αυτό έχει κριθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και από τον Αρειο Πάγο, ενώ οι αποφάσεις είναι εγκεκριμένες από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αλλωστε εγώ προσωπικά δεν πήρα καμία απόφαση, ούτε διαπραγμάτευση έκανα, όλα έγιναν από τη νομαρχιακή επιτροπή”, τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Ψωμιάδης που παρέδωσε στον ανακριτή απολογητικό υπόμνημα με τους ισχυρισμούς του.
Οσον αφορά την ουσία της υπόθεσης, σχετικά με τις συμβάσεις, τονίστηκε από τους κατηγορούμενους ότι οι απευθείας αναθέσεις για τα σχολικά δρομολόγια έγιναν επειδή με τους διαγωνισμούς καθυστέρησαν οι διαδικασίες, με κίνδυνο οι μαθητές να μείνουν χωρίς λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους. Ισχυρίστηκαν μάλιστα πως ακόμη και σήμερα ακολουθείται το ίδιο σύστημα σε όλη την Ελλάδα.
Η υπόθεση των σχολικών λεωφορείων άρχισε να ερευνάται από τις εισαγγελικές αρχές τον Σεπτέμβριο του 2006, ύστερα από μήνυση που υποβλήθηκε. Ακολούθησε προκαταρκτική εξέταση και εκδόθηκε πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με αυτό, σε τρεις σχολικές περιόδους από το 2004 έως το 2006 παρατηρήθηκαν μεγάλες οικονομικές υπερβάσεις στις συμβάσεις σχολικών δρομολογίων που υπογράφηκαν τόσο με ιδιωτικό τουριστικό γραφείο όσο και με το ΚΤΕΛ σε ποσό που φτάνει τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Στο ίδιο πόρισμα τονίζεται ότι χρηματοδοτήθηκαν δρομολόγια μαθητών παρότι ήταν μέσα στην αστική περιοχή και οι μαθητές πρέπει να μετακινούνται με δική τους δαπάνη μειωμένη στο μισό.
makthes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου