Σαφάρι» για την αντιµετώπιση του φαινοµένου της εισιτηριοδιαφυγής στα µέσα µαζικής µεταφοράς ετοιµάζει το υπουργείο Μεταφορών, στην άµεση προτεραιότητα του οποίου βρίσκεται η δηµιουργία Σώµατος Ελεγκτών Κοµίστρου (ΣΕΚ) στον Οργανισµό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ). Την ίδια ώρα όµωςφουντώνει το κίνηµα «∆εν πληρώνω» τόσο στα µέσα µαζικής µεταφοράς..... όσο και στα διόδια.
Ετσι τις µπάρες σε σταθµούς διοδίων όλης της χώρας σήκωσαν για άλλη µια φορά χθες τα µέλητου Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των ∆ιοδίων.
Οι συγκεντρώσεις σε αρκετούς σταθµούς διοδίων άρχισαν από τις 2 το απόγευµα, ενώ λίγα λεπτά αργότερα σηκώθηκαν οι µπάρες στα Μάλγαρα, στη Θήβα και σε αρκετά σηµεία των οδικών αξόνων της Πελοποννήσου. Το Σάββατο οµάδες πολιτών από τη Θεσσαλονίκη απέκλεισαν επί τέσσερις ώρες τα διόδια στα Μάλγαρα και στη Λεπτοκαρυά. Μέλη άλλων οργανώσεων έκαναν πορεία και µάλιστα υπό βροχή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, διαµαρτυρόµενα για τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Η πορεία ολοκληρώθηκε µε τη... χωρίς εισιτήριο επιβίβαση των διαδηλωτών στα λεωφορεία. Μάλιστα, ενηµέρωσαν τους επιβάτες και τους προέτρεπαν να µην επικυρώνουν τα εισιτήριά τους. Η κινητοποίηση προκάλεσε την αντίδραση του υφυπουργού Μεταφορών Σπ. Βούγια, οοποίος σχολίασε ότι ειδικά στη Θεσσαλονίκη το κόµιστρο είναι το φθηνότερο σε όλη την Ελλάδα.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει οι ελεγκτές κοµίστρου να πιάσουν δουλειά στις αρχές Απριλίου, ώστε µέχρι το τέλος του 2011 να έχει περιοριστεί τουλάχιστον κατά 80% το φαινόµενο της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες, που εκτιµάται ότι κοστίζει κάθεχρόνο πάνω από 20 εκατ. ευρώ!
Οι µελέτες που έχει στηδιάθεσή του το υπουργείο Μεταφορών δείχνουν ότι τέσσερα είναι ταβασικά µοντέλα ελέγχων που λειτουργούν στην Ευρώπη και µε βάση αυτά καλείται και ο ΟΑΣΑ να επιλέξει αυτό που ταιριάζει περισσότερο στη δοµή και την οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Τα τέσσερα σενάρια που εξετάζονται είναι: 1 ∆ηµιουργείται µια νέαµονάδα ελέγχου στον όµιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχώνεται µε ελεγκτές από όλα τα µέσα (σύνολο περίπου 200 ελεγκτών). 2 ∆ηµιουργείται µιανέα µονάδα στον όµιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχώνεται µε 120 ελεγκτές, οι οποίοι θα επικουρούνται – κατά περίπτωση – από περίπου 50 αστυνοµικούς. 3 Η νέα µονάδα θα αποτελείται από περίπου 100 ελεγκτές και σε συνεργασία και συντονισµό µε τις κατά τόπους ∆ηµοτική Αστυνοµία θα έχει ως ευθύνη τονέλεγχο των εισιτηρίων.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει οι ελεγκτές κοµίστρου να πιάσουν δουλειά στις αρχές Απριλίου, ώστε µέχρι το τέλος του 2011 να έχει περιοριστεί τουλάχιστον κατά 80% το φαινόµενο της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες, που εκτιµάται ότι κοστίζει κάθεχρόνο πάνω από 20 εκατ. ευρώ!
Οι µελέτες που έχει στηδιάθεσή του το υπουργείο Μεταφορών δείχνουν ότι τέσσερα είναι ταβασικά µοντέλα ελέγχων που λειτουργούν στην Ευρώπη και µε βάση αυτά καλείται και ο ΟΑΣΑ να επιλέξει αυτό που ταιριάζει περισσότερο στη δοµή και την οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Τα τέσσερα σενάρια που εξετάζονται είναι: 1 ∆ηµιουργείται µια νέαµονάδα ελέγχου στον όµιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχώνεται µε ελεγκτές από όλα τα µέσα (σύνολο περίπου 200 ελεγκτών). 2 ∆ηµιουργείται µιανέα µονάδα στον όµιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχώνεται µε 120 ελεγκτές, οι οποίοι θα επικουρούνται – κατά περίπτωση – από περίπου 50 αστυνοµικούς. 3 Η νέα µονάδα θα αποτελείται από περίπου 100 ελεγκτές και σε συνεργασία και συντονισµό µε τις κατά τόπους ∆ηµοτική Αστυνοµία θα έχει ως ευθύνη τονέλεγχο των εισιτηρίων.
4 ∆ηµιουργείταιεποπτικός επιτελικός µηχανισµός στον όµιλο ΟΑΣΑ (περίπου 10 - 15 άτοµα) και το ελεγκτικόέργο θα ανατεθεί σε ιδιωτικό ελεγκτικό φορέα, ο οποίος θα αµείβεται µε βάση τα αποτελέσµατα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου