Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

ΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ...ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ!!

Βελτιωμένη ικανότητα μνήμης και μάθησης εμφανίζουν οι μαθητές που υποβάλλονται ανά τακτικά διαστήματα σε διαγωνίσματα, όπως τουλάχιστον συμπέραναν πρόσφατα επιστήμονες από τις ΗΠΑ σε έρευνα που διεξήγαγαν. Τα συμπεράσματά τους αυτά αναμένεται να αναζωπυρώσουν την παλαιά διαμάχη όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των τεστ στο σχολείο.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η προετοιμασία για τα διαγωνίσματα ωφελεί...
τους μαθητές, βελτιώνοντας την μνήμη τους, καθώς επιτρέπει στον εγκέφαλό τους να βρίσκει πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αποθηκεύει και στη συνέχεια να ανακαλεί πληροφορίες. Ο εγκέφαλος των παιδιών καταφέρνει να δημιουργεί ευκολομνημόνευτες νοητικές «λέξεις – κλειδιά» (αποκαλούνται επιστημονικά «μεσάζοντες»), που την κατάλληλη στιγμή «πυροδοτούν» τις σωστές μνήμες. Κάτι τέτοιο, κατά τους ερευνητές, δεν συμβαίνει όταν τα παιδιά απλώς διαβάζουν και δεν είναι υποχρεωμένα να περάσουν μέσα από τη «βάσανο» των τεστ.
Στο πλαίσιο της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κεντ Στέιτ του Οχάιο και η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Science», διαπιστώθηκε ότι οι συχνές εξετάσεις –και ειδικά όσες απαιτούν από τον μαθητή να θυμάται διάφορες πληροφορίες– αυξάνουν δραστικά την πιθανότητα ότι αυτός θα μπορεί πράγματι να συγκρατήσει στην μνήμη του αργότερα αυτές τις πληροφορίες.
Τα πειράματα που έκαναν οι ερευνητές αφορούσαν ιδιαίτερα την εκμάθηση της αφρικανικής γλώσσας σουαχίλι από αγγλόφωνους μαθητές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, εκ των οποίων η μια ομάδα απλώς διάβασε την μετάφραση των λέξεων, ενώ η άλλη έκανε και τα σχετικά γραπτά τεστ. Τα παιδιά που υποχρεώθηκαν να γράψουν διαγώνισμα, είχαν καλύτερες μνημονικές επιδόσεις –έως και τρεις φορές– σε σχέση με όσους μαθητές είχαν απλώς μελετήσει, επιβεβαιώνοντας ότι ο εγκέφαλος «κωδικοποιεί» καλύτερα τις πληροφορίες στη διάρκεια της προετοιμασίας για ένα τεστ, παρά κατά την απλή μελέτη.
Όπως τόνισαν οι Αμερικανοί ερευνητές, θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα τεστ μέσα στην τάξη, ενώ ακόμα και μόνοι τους οι μαθητές θα έπρεπε να βάζουν τεστ στον εαυτό τους για να προετοιμαστούν καλύτερα.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: